همه چیز درباره لحیم کاری

هویه، نوک هویه، سیم لحیم، روغن لحیم، المنت هویه، قلع کش

همه چیز درباره لحیم کاری

هویه، نوک هویه، سیم لحیم، روغن لحیم، المنت هویه، قلع کش

آموزش قلع اندود کردن نوک هویه

در این پست قصد داریم آموزش قلع اندود کردن نوک هویه را به شما عزیزان ارائه دهیم


بارها برای خود بنده و همکاران دیگر پیش آمده که قلع به نوک هویه نمیچسبد و یا به اصطلاح قلع از هویه فرار می کند ، وقتی که این حالت پیش می آید لحیم کاری بسیار سخت و زجر آور می شود و نتیجه کار هم مطلوب در نمی آید و شاید اتصالات به درستی انجام نشود، حتی بار ها پیش آمده که نوک هویه نو خریداری می کنید اما باز این مشکل پابرجاست.


مهم ترین دلیل نچسبیدن قلع، این است که نوک هویه شما سیاه شده و با زدن نوک هویه به قلع پس از ذوب شدن روی زمین میافتد و گاهی حتی ذوب هم نمی شود. اما چاره چیست و چگونه می توان نوک هویه را احیاء کرد؟

۱- نوک هویه خود را روی دستگاه ببندید و آن را محکم کنید (دقت کنید که شول بستن نوک هویه باعث می شود گرما به درستی منتقل نشود)


۲- قبل از اینکه هویه را روشن کنید نوک آن را به یک روغن لحیم خوب و تازه آغشته کنید.


۳- هویه را روشن کنید و دمای آن را روی ۳۸۰ تنظیم کنید.


۴- وقتی هویه داغ شد نوک آن را روی سیم ظرفشویی بکشید تا به خوبی تمیز شود و سپس مجددا آن را داخل روغن لحیم فرو کرده و فوراً سیم لحیم را روی نوک هویه بکشید تا به اصطلاح قلع اندود شود. اینکار را چندین مرتبه پشت سر هم تکرار کنید تا نوک هویه برق بزنم و به خوبی قلع اندود شود.


نکته ۱: همیشه دقت کنید اگرهویه شما برای اوّلین بار است به برق زده می شود، پس از اینکه کاملا داغ شد، نوک آن را داخل روغن لحیم فرو کرده و بعد کمی قلع به نوک آن بزنید  تا نوک هویه قلع اندود شود، این کار باعث می شود نوک هویه سیاه نشود و لحیم کاری با آن راحت انجام شود. فرو کردن نوک هویه در روغن لحیم روی کیفیت و دوام نوک هویه تاثیر مثبت دارد ضمناً نوک هویه طول عمر بیشتری خواهد داشت.

نکته ۲: هربار که هویه را روشن میکنید آن را تمیز کنید و زمانی که کار شما به اتمام رسید مجددا این کار را انجام دهید و بعد از تمیز کردن هویه را خاموش کنید.


نکته ۳: اگر با روشهایی که ذکر کردیم نوک هویه شما احیاء نشد دستگاه را خاموش کنید نوک هویه را با سمباده بسیار نرم (۶۰۰) کاملا تمیز و جرم زدایی کنید. هویه را روشن کنید و پس از اینکه دمای آن را روی ۳۸۰ تنظیم کردید ، نوک آن را داخل رفرشر فرو کنید و کمی نگه دارید، اکنون مراحل بالا را مجددا تکرار کنید.




نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد